Rad je
urađen u skladu sa naznačenom metodologijom koristeći sve dostupne podatke i
informacije, tako da je bilo moguće uraditi analizu doprinosa turizma
privrednom razvoju Federacije BiH u pravcu njezinog bržeg razvoja i njegov
uticaj na aktiviranje mnogih, do sada gotovo potpuno neiskorištenih resursa u
Bosni i Hercegovini, kao i na mijenjanje privredne strukture, a naročito na
jačanju tercijarnog sektora privrede i smanjenju problema nezaposlenosti.
Imajući u vidu prethodnu analizu i uzimajući u obzir
brojne relevantne faktore koji utiču na fenomen turizma u ekonomskoj strukturi
Federacije BiH, može se zaključiti sledeće:
Opšti zaključci:
- Turistička privreda je vrlo važan faktor razvoja privrede, niza područja i destinacija unutar brojnih zemalja. Za mnoge od tih područja, pa i relativno veliki broj zemalja, turizam je osnovni ili jedan od osnovnih pokretača privrednog i ukupnog društvenog razvoja. Na ta način se ekonomski i društveni efekti i uticaj turističkih kretanja danas ispoljavaju kao bitan činilac ukupnog statusa mnogih zemalja.
- Homogenizacija društvenog i ekonomskog razvoja Bosne i Hercegovine, sa aspekta poticanja razvoja turizma, zasniva se na donošenju sveobuhvatne strategije turizma, čije je ključno opredjeljenje valorizacija i očuvanje izrazito raznolikog prirodnog i kulturnog bogatstva; na principima održivog razvoja u planiranju kvalitetne turističke ponude; na adekvatnom tržišnom pozicioniranju i promociji te zajedničkom djelovanju svih pojedinaca i stručnih institucija koje direktno i indirektno sudjeluju u turizmu.
- Na ovaj način osiguraće se dugoročni rast pozitivnih efekata od turizma, koji će na taj način ojačati svoju poziciju značajnog faktora privrednog rasta i generatora novih radnih mjesta. Za razvoj kvalitetne turističke infrastrukture i ponude, potrebna su značajna finansijska sredstva, koja će barem jednim dijelom morati osigurati strani investitori i financijske institucije
- Turizam kroz svoje rezultate stvara početne uslove koji će stimulisati interes pojedinih djelatnosti da se uključe u širi razvoj turizma.
Pojedinačni zaključci:
1.
Da bi
bosanskohercegovački turizam postao dovoljno atraktivan za privlačenje svježeg
kapitala, neophodno je dostići nivo koji investitori mogu ostvariti
investicijom u slične projekte u drugim destinacijama. Razvoj u tom pravcu
moguć je jedino pravilnim pozicioniranjem turističke ponude Bosne i Hercegovine
na svjetskom turističkom tržištu u odnosu na raznolikost i kvalitet ponude. Uz
ispunjenje tih uslova i adekvatno promovisanje Bosne i Hercegovine kao
turističke destinacije, moguće je istovremeno postići povećanje iskorištenosti
turističkih kapaciteta i povećanje potrošnje turista, što će rezultirati
povećanjem investicione atraktivnosti projekata u turizmu.
2.
Strategija turizma je
ishodišni dokument za realizaciju zacrtanih strateških ciljeva i kreiranje
odgovarajućih operativnih planova na nižim nivoima, čija će provedba omogućiti
ostvarenje glavnog strateškog cilja
3.
Kada se ima u vidu da je Bosna i Hercegovina
nerazvijena država i da se sada poduzimaju široki zahvati u pravcu njezina
bržeg razvoja, to uticaj turizma na privredni razvoj treba sve više biti
izražen i dobijati svom značaju. Turizam osobito može uticati na aktiviranje
mnogih do sada gotovo potpuno neiskorištenih resursa u Bosni i Hercegovini, kao
i na mijenjanje privredne strukture, a naročito na jačanje tercijarnog sektora privrede
i smanjenje problema nezaposlenosti.
4.
Sadašnje stanje i budući razvoj turističkog
sektora, osim što je još pod snažnim negativnim uticajem posljedica rata, valja
posmatrati kroz prizmu sistema koji ulazi u razdoblje dubokih društvenih,
političkih i privrednih promjena. Uz vlasničku transformaciju, stvaranje
tržišne infrastrukture, te uspostavu novog pravnog sistema, neophodno je
stvaranje novog identiteta turističkog sektora. Posebno valja voditi računa o
činjenici da njegov razvoj nije više moguće zasnivati na politici sektorskih
prioriteta, kao ključnom kriteriju alokacije investicija, nego isključivo na
kriterijima efikasnosti i profitabilnosti.
5.
Uprkos vrlo složenoj ekonomsko-političkoj
situaciji sa mnogim nepovoljnim
ekonomskim parametrima, Federacija BiH je prema oficijelnim pokazateljima
ostvarila rast BDP i njezina pozicija na međunarodnom turističkom tržištu sve
je uočljivija.
Ovako formulisani zaključci sadrže relevantne
komponente koje bi u predstojećem ciklusu društveno-ekonomskog razvoja Federacije
BiH, mogle relevantno uticati na njegovu
homogenizaciju, uz isticanje funkcije turizma i njegovog evidentnog doprinosa
tom ekonomskom razvoju
Nema komentara:
Objavi komentar