utorak, 22. listopada 2013.

Turizam u BiH





Rad je urađen u skladu sa naznačenom metodologijom koristeći sve dostupne podatke i informacije, tako da je bilo moguće uraditi analizu doprinosa turizma privrednom razvoju Federacije BiH u pravcu njezinog bržeg razvoja i njegov uticaj na aktiviranje mnogih, do sada gotovo potpuno neiskorištenih resursa u Bosni i Hercegovini, kao i na mijenjanje privredne strukture, a naročito na jačanju tercijarnog sektora privrede i smanjenju problema nezaposlenosti.

Imajući u vidu prethodnu analizu i uzimajući u obzir brojne relevantne faktore koji utiču na fenomen turizma u ekonomskoj strukturi Federacije BiH, može se zaključiti sledeće:

Opšti zaključci:
  1. Turistička privreda je vrlo važan faktor razvoja privrede, niza područja i destinacija unutar brojnih zemalja. Za mnoge od tih područja, pa i relativno veliki broj zemalja, turizam je osnovni ili jedan od osnovnih pokretača privrednog i ukupnog društvenog razvoja. Na ta način se ekonomski i društveni efekti i uticaj turističkih kretanja danas ispoljavaju kao bitan činilac ukupnog statusa mnogih zemalja.
  2. Homogenizacija društvenog i ekonomskog razvoja Bosne i Hercegovine, sa aspekta poticanja razvoja turizma, zasniva se na donošenju sveobuhvatne strategije turizma, čije je ključno opredjeljenje valorizacija i očuvanje izrazito raznolikog prirodnog i kulturnog bogatstva; na principima održivog razvoja u planiranju kvalitetne turističke ponude; na adekvatnom tržišnom pozicioniranju i promociji te zajedničkom djelovanju svih pojedinaca i stručnih institucija koje direktno i indirektno sudjeluju u turizmu.
  3. Na ovaj način osiguraće se dugoročni rast pozitivnih efekata od turizma, koji će na taj način ojačati svoju poziciju značajnog faktora privrednog rasta i generatora novih radnih mjesta. Za razvoj kvalitetne turističke infrastrukture i ponude, potrebna su značajna finansijska sredstva, koja će barem jednim dijelom morati osigurati strani investitori i financijske institucije
  4. Turizam kroz svoje rezultate stvara početne uslove koji će stimulisati interes pojedinih djelatnosti da se uključe u širi razvoj turizma.


Pojedinačni zaključci:
1.        Da bi bosanskohercegovački turizam postao dovoljno atraktivan za privlačenje svježeg kapitala, neophodno je dostići nivo koji investitori mogu ostvariti investicijom u slične projekte u drugim destinacijama. Razvoj u tom pravcu moguć je jedino pravilnim pozicioniranjem turističke ponude Bosne i Hercegovine na svjetskom turističkom tržištu u odnosu na raznolikost i kvalitet ponude. Uz ispunjenje tih uslova i adekvatno promovisanje Bosne i Hercegovine kao turističke destinacije, moguće je istovremeno postići povećanje iskorištenosti turističkih kapaciteta i povećanje potrošnje turista, što će rezultirati povećanjem investicione atraktivnosti projekata u turizmu.
2.        Strategija turizma je ishodišni dokument za realizaciju zacrtanih strateških ciljeva i kreiranje odgovarajućih operativnih planova na nižim nivoima, čija će provedba omogućiti ostvarenje glavnog strateškog cilja
3.        Kada se ima u vidu da je Bosna i Hercegovina nerazvijena država i da se sada poduzimaju široki zahvati u pravcu njezina bržeg razvoja, to uticaj turizma na privredni razvoj treba sve više biti izražen i dobijati svom značaju. Turizam osobito može uticati na aktiviranje mnogih do sada gotovo potpuno neiskorištenih resursa u Bosni i Hercegovini, kao i na mijenjanje privredne strukture, a naročito na jačanje tercijarnog sektora privrede i smanjenje problema nezaposlenosti.
4.        Sadašnje stanje i budući razvoj turističkog sektora, osim što je još pod snažnim negativnim uticajem posljedica rata, valja posmatrati kroz prizmu sistema koji ulazi u razdoblje dubokih društvenih, političkih i privrednih promjena. Uz vlasničku transformaciju, stvaranje tržišne infrastrukture, te uspostavu novog pravnog sistema, neophodno je stvaranje novog identiteta turističkog sektora. Posebno valja voditi računa o činjenici da njegov razvoj nije više moguće zasnivati na politici sektorskih prioriteta, kao ključnom kriteriju alokacije investicija, nego isključivo na kriterijima efikasnosti i profitabilnosti.
5.        Uprkos vrlo složenoj ekonomsko-političkoj situaciji  sa mnogim nepovoljnim ekonomskim parametrima, Federacija BiH je prema oficijelnim pokazateljima ostvarila rast BDP i njezina pozicija na međunarodnom turističkom tržištu sve je uočljivija.

Ovako formulisani zaključci sadrže relevantne komponente koje bi u predstojećem ciklusu društveno-ekonomskog razvoja Federacije BiH,  mogle relevantno uticati na njegovu homogenizaciju, uz isticanje funkcije turizma i njegovog evidentnog doprinosa tom ekonomskom razvoju

Nema komentara:

Objavi komentar