Postojeći hotelski kapaciteti bi
modernizacijom i rekonstrukcijom mogli sebi obezbijediti viši stepen
kategorizacije objekata, i samim tim, promijeniti strukturu klijenata i
obezbijediti klijentelu kojoj nije problem izdvojiti više novca za željeni
luksuz i komfort. Ako idemo tim pravcem, onda bi zapravo jedan oh prvih koraka
trebao biti dovršenje standardizacije i kategorizacije turističkih kapaciteta u
Kantonu od strane komisije pri nadležnim ministarstvima, kako bi turisti znali
na koji kvalitet mogu računati pri posjeti našoj zemlji.
Certificiranje
planinske klime šireg područja Bjelašnice u cilju dobijanja atesta kako bi se
javno mogla promovirati koristnost ove vazdušne banje. Brojni turistički
autobusi koji svakodnevno prolaze kroz Sarajevo, bi mogli praviti duže
zaustavljanje u našem gradu. Na ovaj način bi se mogla realizirati kvalitetnija
i duža posjeta jezgru grada. Ovo bi se moglo obezbijediti pravljenjem parkinga
za turističke autobuse sa kojih bi turisti relativno brzo mogli doći do
određenih turističkih objekata.
Zatim, postojeći
prirodni resursi ne mogu, naročito tokom sezone, prihvatiti sve turiste, pa bi
se riješenjem tog pitanja uveliko povećalo zadovoljstvo turista koji posjete
naš grad. Izvođenjem i pravljenjem studije eko, etno, agro i seoskog turizma bi
se značajno obogatila postojeća ponuda za turiste, a takođe bi se pospiješio
razvoj slabije razvijenih područja, te bi se povećalo održavanje zaštićenih
područja.
U turizmu, kao
privrednoj grani, dominantnu ulogu igra kupovina usluga, a ne roba. Upravo taj
turistički proizvod, koji se sastoji od više različitih proizvoda i usluga,
predstavlja najvažniji dio turističkog sistema, i kao takav, turistički
proizvod je spona između turističke ponude, sa jedne strane, i turističke
potražnje, sa druge strane. Ono što je najvažnije za svaki turistički proizvod
jeste njegova atraktivnost, usluge koje nudi, te njegova dostupnost.
Kao turistička
destinacija, Kanton Sarajevo predstavlja zanimljivu turističku destinaciju kao
rezultat njegovog geografskog položaja, prirodnih ljepota od kojih su mnoge još
uvijek netaknute, zatim kulturno – historijske znamenitosti koje svojim
raritetom predstavljaju pravi biser, i na kraju pogodna klima koja omogućava
zadovoljenje najrazličitijih turističkih ukusa.
Međutim,
trenutni nivo iskorištenosti turističkih proizvoda se može značajno povećati
tako što će se organizirati i osmisliti cjelokupna turistička privreda.
Činjenica je da je turistički proizvod Kantona Sarajevo ovisan o brojnim
faktorima, poput vremena, prostora, atraktivnosti, pristupa, raspoloživosti
aranžmana, mogućim aktivnostima i pratećim servisima.
Prostorna
komponenta Kantona Sarajevo je relativno povoljna, i predstavlja političko,
administrativno, privredno i kulturno središte države. Vremenska komponenta
zapravo odražava trajanje turističkog proizvoda. Ogleda se kroz dužinu trajanja
sezone, boravkom gostiju i predviđenog odmora. Kanton Sarajevo predstavlja
mjesto susreta različitih kultura, religija i tradicija, što samo dodatno
obogaćuje turističku ponudu. Upravo zbog toga Sarajevo danas može ponuditi
različite oblike selektivnog turizma kao što su zimski, ljetni, eko – turizam,
religijski, lovni, zdravstveni i slično.
Kanton Sarajevo
obiluje turističkim potencijalima koje, radi što jednostavnijeg prikaza, možemo
podijeliti u nekoliko skupina. Najprije ćemo prikazati nekoliko prirodnih
turističkih potencijala.
Nema komentara:
Objavi komentar