ponedjeljak, 21. listopada 2013.

Posao - Vještine zbog kojih vas poslodavci ne pitaju za diplomu!





Riječ je o ličnim vještinama i umijećima, a određuju ih sposobnost rješavanja zahtjevnih problema i zadataka na poslu. Te vas osobine određuju kao lidera, pregovarača, komunikatora, timskog igrača, motivatora.

Imate posjetnicu na kojoj piše: dr. ili mr. ili neka druga titula... impresivno! No sve te fascinantne titule, pa čak i mreža poznanstava koje imate, nisu više dovoljni da vam osiguraju posao iz snova. Danas poslodavci žele znati koliko ste «jaki» na području vještina koje se popularno zovu soft skills. To je ono što će vam omogućiti napredak u karijeri, uspjeh u poslu i zadovoljstvo u životu. A šta su to soft skills zapravo?

Ako ste jaki u području soft skillova bolje ćete obavljati posao pod stresom, učinkovitije voditi tim i znati kada i koje poslove treba delegirati. Bit ćete kvalitetniji motivator, a vaš će tim postizati bolje rezultate

Soft skills su osnovne vještine koje ljudima trebaju za uspjeh u poslu. Ne mogu se izmjeriti, a predstavljaju osobne vještine, ne-tehničnke naravi, koje u mnogočemu zapravo određuju vašu osobnost i sposobnost rješavanja zahtjevnih problema i zadataka na poslu.
One vas karakteriziraju kao lidera, pregovarača, komunikatora, timskog igrača, motivatora... Za razliku od tih vještina tzv.'hard skills' su sposobnosti koje se stječu obrazovanjem, a rezultiraju titulom koju dobivate jednom kad već imate u ruci diplomu ili završnu svjedožbu.

Pitanja na kojima se «pada» ili «prolazi»

Pitanja na koja ćete danas odgovarati kad se natječete za posao, sve su manje u silu «Koju ste školu završili?», a sve su bliža sljedećima: «Volite li raditi u timu?», «Kako se nosite sa stresom?» ili «Jeste li uspješni u komuniciranju s ljudima?» Ili pitanje: «Jeste li uspješni u rješavanju problema? Kakvi ste u rješavanju konflikata?». Upravo na tim pitanjima «prolazite» ili «padate» kod poslodavaca, jer ona otkrivaju ko ste ispod kravate ili poslovnog odijela.

Poslodavcima je stalo da te vještine posjeduju svi njihovi djelatnici, a onima kojima te vještine nedostaju spremni su ponuditi dodatnu izobrazbu. Stalo im je da ste jaki u području koje se naziva soft skills jer ćete u tom slučaju bolje obavljati svoj posao pod stresom, učinkovitije ćete voditi timove, znat ćete kada i koje poslove treba delegirati kako biste se sami (a usput, izvanredno ste plaćeni) posvetili važnijim stvarima i uspjeli kvalitetno riješiti svaki problem, istodobno vodeći firmu i razvijajući poslove.

Pet zlatnih pravila za svladavanje vještina nazvanih soft skills

1. Napravite analizu vještina koje posjedujete vi i vaš tim i upoznajte se s konceptom i usvajajte ih korak po korak. Isto primijenite i na članove tima. Dovedite svoja očekivanja u realne okvire. I vježbajte.

2. Motivirajte zaposlenike da stiču nove vještine, pojasnite im koju korist od novih vještina imaju oni sami i koja je korist za cijeli tim. Animirajte i svoj tim da sudjeluje u kreiranju potreba. Ljudi rado sudjeluju u onome za što su i sami zaslužni.

3. Koristite pomoć stručnjaka/trenera. Life Coach ili neki drugi stručnjak s provjerenim iskustvom, zna kako vas kroz primjereni trening podučiti novim vještinama.

4. Uočite individualne potrebe svojih uposlenika. Svi pričaju o timskom radu, ali ovdje je važno da vještine usvoje najprije pojedinci. Osoban pristup iznimno je koristan.

5. Osigurajte komplementarnost vještina u timu. Nisu svi ljudi isti, ali to je dobra vijest. Koristite snažno izražene osobine pojedinih članova tima i kreirajte tim koji će raznorodnim vještinama pridonijeti ukupnoj kvaliteti.

Bit ćete kvalitetniji motivator, a vaš će tim postizati bolje rezultate. Jednostavno rečeno - poslodavcima ćete osigurati veći profit i konkurentniju poziciju na tržištu. Dakle, razvijajte i učite vještine koje zovemo soft skills.

Emocionalne kompetencije

U knjizi Emocionalna inteligencija na poslu, David Goleman, jedan od začetnika ideje o emocionalnoj inleligenciji, govori upravo o tim vještinama. Autor ih smatra dijelom emocionalnih kompetencija. Prema Golemanu, emocionalne kompetencije čine osobne kompetencije i društvene kompetencije.

Osobne kompetencije predstavljaju sposobnost da se nosimo s vlastitim teškoćama, a to su samosvijest, samosvladavanje i motiviranost, dok u društvene kompetencije spada sposobnost ovladavanja odnosima s drugima, i to empatija i društvena umijeća ili - soft skills.

Visoko na ljestvici vještina bez kojih uspjeh u poslu nije moguć jesu utjecajnost, sposobnost komuniciranja, motiviranje drugih i sebe samih te rješavanje sukoba i prihvaćanje promjena. Usto važne vještine su sposobnost stvaranja veza, sposobnost izgradnje i rada u skupini. Dakako, i već toliko puta spominjana sposobnost vođenja ili leadership.

Vještine koje se uče:

- Dobra je vijest da se te vještina mogu naučiti, odnosno mogu se steći vremenom i izobrazbom. Na tečajevima i seminarima koji su dostupni na našem tržištu, možete u individualnom ili timskom radu svladati upravo one vještine koje vam nedostaju.

- Naime, moguće je i prema vašim potrebama ili potrebama vašeg tima u kompaniji napraviti «in-house» program odabranih vještina koje biste željeli steći ili usavršiti. Na taj način možete naučiti kako postati vještiji i nadopuniti znanja koja ste stekli u redovnom školovanju za koja vam je obrazovna ustanova dodijelila titulu.

- Razvoj tih vještina (soft skills) dovest će vas i vaš tim na novu razinu kvalitete.

Nema komentara:

Objavi komentar