ponedjeljak, 21. listopada 2013.

Obogaćivanje turističke ponude Kantona Sarajevo





 Postojeći hotelski kapaciteti bi modernizacijom i rekonstrukcijom mogli sebi obezbijediti viši stepen kategorizacije objekata, i samim tim, promijeniti strukturu klijenata i obezbijediti klijentelu kojoj nije problem izdvojiti više novca za željeni luksuz i komfort. Ako idemo tim pravcem, onda bi zapravo jedan oh prvih koraka trebao biti dovršenje standardizacije i kategorizacije turističkih kapaciteta u Kantonu od strane komisije pri nadležnim ministarstvima, kako bi turisti znali na koji kvalitet mogu računati pri posjeti našoj zemlji. 
Certificiranje planinske klime šireg područja Bjelašnice u cilju dobijanja atesta kako bi se javno mogla promovirati koristnost ove vazdušne banje. Brojni turistički autobusi koji svakodnevno prolaze kroz Sarajevo, bi mogli praviti duže zaustavljanje u našem gradu. Na ovaj način bi se mogla realizirati kvalitetnija i duža posjeta jezgru grada. Ovo bi se moglo obezbijediti pravljenjem parkinga za turističke autobuse sa kojih bi turisti relativno brzo mogli doći do određenih turističkih objekata.
Zatim, postojeći prirodni resursi ne mogu, naročito tokom sezone, prihvatiti sve turiste, pa bi se riješenjem tog pitanja uveliko povećalo zadovoljstvo turista koji posjete naš grad. Izvođenjem i pravljenjem studije eko, etno, agro i seoskog turizma bi se značajno obogatila postojeća ponuda za turiste, a takođe bi se pospiješio razvoj slabije razvijenih područja, te bi se povećalo održavanje zaštićenih područja.
U turizmu, kao privrednoj grani, dominantnu ulogu igra kupovina usluga, a ne roba. Upravo taj turistički proizvod, koji se sastoji od više različitih proizvoda i usluga, predstavlja najvažniji dio turističkog sistema, i kao takav, turistički proizvod je spona između turističke ponude, sa jedne strane, i turističke potražnje, sa druge strane. Ono što je najvažnije za svaki turistički proizvod jeste njegova atraktivnost, usluge koje nudi, te njegova dostupnost.
Kao turistička destinacija, Kanton Sarajevo predstavlja zanimljivu turističku destinaciju kao rezultat njegovog geografskog položaja, prirodnih ljepota od kojih su mnoge još uvijek netaknute, zatim kulturno – historijske znamenitosti koje svojim raritetom predstavljaju pravi biser, i na kraju pogodna klima koja omogućava zadovoljenje najrazličitijih turističkih ukusa.
Međutim, trenutni nivo iskorištenosti turističkih proizvoda se može značajno povećati tako što će se organizirati i osmisliti cjelokupna turistička privreda. Činjenica je da je turistički proizvod Kantona Sarajevo ovisan o brojnim faktorima, poput vremena, prostora, atraktivnosti, pristupa, raspoloživosti aranžmana, mogućim aktivnostima i pratećim servisima.
Prostorna komponenta Kantona Sarajevo je relativno povoljna, i predstavlja političko, administrativno, privredno i kulturno središte države. Vremenska komponenta zapravo odražava trajanje turističkog proizvoda. Ogleda se kroz dužinu trajanja sezone, boravkom gostiju i predviđenog odmora. Kanton Sarajevo predstavlja mjesto susreta različitih kultura, religija i tradicija, što samo dodatno obogaćuje turističku ponudu. Upravo zbog toga Sarajevo danas može ponuditi različite oblike selektivnog turizma kao što su zimski, ljetni, eko – turizam, religijski, lovni, zdravstveni i slično.
Kanton Sarajevo obiluje turističkim potencijalima koje, radi što jednostavnijeg prikaza, možemo podijeliti u nekoliko skupina. Najprije ćemo prikazati nekoliko prirodnih turističkih potencijala.

Nema komentara:

Objavi komentar