Područje Kantona
Sarajevo ima izuzetno važno mjesto u razvoju privrede Bosne i Hercegovine u
cjelini, a takodje i u razvoju turizma, koji se posljednjih godina počinje
intenzivnije razvijati.
Šira orijentacija na razvoj turizma, odnosno
valorizacija atraktivnih elemenata ponude, opravdava i inicira sve brži porast
medjunarodnog i domaćeg turizma, kao i izrastanje Sarajeva, kao urbanog centra,
u jako emitivno turističko područje. S tim u vezi treba naglasiti i činjenicu
sve prisutnije orijentacije i politike na razvoj male privrede, tj. malog
turizma.
Koji bi bili osnovni uvjeti koji opredjeljuju razvoj turizma na ovom
području?
- položaj Sarajeva prema unutrašnjosti i prema Jadranu, kao
najvažnijem receptivnom turističkom
području, zatim
- veoma povoljne prirodne mogućnosti za tzv. masovni rekreacioni turizam i u zimsko i ljetno vrijeme;
- izvanredna baština spomenika kulture i historije, kao posljedica burnih
zbivanja u prošlosti i smjena kulturnih uticaja. [1]
Geografski
položaj ove regije do sada je uglavnom uticao na razvoj turizma u Sarajevu, kao
centru područja, a njegova okolina je u manjoj mjeri osjetila impulse
tog razvoja. U prvom redu razvoj turizma je doprinio razvijanju
komunikacije na koridoru Vc ( Svilaj – Doboj – Sarajevo – Mostar – Ploče ) i
drugih vitalnih putnih pravaca u Bosni Hercegovini, a preko Sarajeva se odvijao
i najveći turistički promet prema srednjem i južnom Jadranu.
U turističkoj
sezoni koridor Vc je jedna od najatraktivnijih saobraćajnica, pa je okosnica za
razvoj turizma ne samo Sarajevske regije, već svim naseljenim mjestima od Broda
do Metkovića, gdje je izlazna linija koridora granica sa Republikom Hrvatskom.
Ipak, treba konstatovati da stanje i kvalitet ove saobraćajnice nije na
potrebnoj razini, da je praktično limitirajući činilac za razvoj turizma i
privrede uopšte. Bosna i Hercegovina je jedna od zemalja u Evropi koja po
razvoju putne infrastrukture znatno zaostaje, ne samo za najrazvijenijim
evropskim zemljama, nego je i na regionalnom nivou inferiorna. Izgradnja
koridora Vc će omogućiti spajanje sa evropskom mrežom putnih pravaca i na taj
način širom otvoriti vrata razvoju turizma i svih komplementarnih privrednih djelatnosti.
U marketinškom
smislu, turistička destinacija predstavlja prostor koji u sebi sadrži dovoljan
broj turističkih atrakcija da bi se mogao ponuditi kao turistički proizvod.
Ključni turistički elementi Kantona Sarajevo su orijentalna Baščaršija, vijekovna
multikulturalnost, institucije kulture i imidž olimpijskog grada. Koliko to
prostor u ovom radu bude dozvoljavao, prikazat ćemo ove, ali i druge elemente
turističkog proizvoda Kantona Sarajevo. Međutim neke od ovih destinacija nisu u
dovoljnoj mjeri razvijene da udovolje potrebama i željama turista. Ukoliko bi
se, pored postojećih, prihvatila ideja formiranja novih dodatnih turističkih
proizvoda za ovo područje, trenutna ponuda mogućoj turističkoj klijenteli bi se
mogla značajno povećati. Ovo bi zasigurno omogućilo da se ustaljeno razgledanje
znamenitosti užeg dijela grada i obilaska prirodnih cjelina Kantona, dopuni i
proširi ponudom iz sektora sporta, kulture, šopinga i slično, te da se pokrenu
i neke mikrolokacije za kojima vlada interesovanje, a nisu dovoljno zastupljene
u ponudi.
[1] ) O tome: Studija dugoročnog razvoja turizma u BiH, UZ BiH
i Institut za ekonomiku turizma,
Zagreb, 1971.
Nema komentara:
Objavi komentar