utorak, 22. listopada 2013.

Kanton Sarajevo - turistička destinacija





Područje Kantona Sarajevo ima izuzetno važno mjesto u razvoju privrede Bosne i Hercegovine u cjelini, a takodje i u razvoju turizma, koji se posljednjih godina počinje intenzivnije razvijati.
 Šira orijentacija na razvoj turizma, odnosno valorizacija atraktivnih elemenata ponude, opravdava i inicira sve brži porast medjunarodnog i domaćeg turizma, kao i izrastanje Sarajeva, kao urbanog centra, u jako emitivno turističko područje. S tim u vezi treba naglasiti i činjenicu sve prisutnije orijentacije i politike na razvoj male privrede, tj. malog turizma. 
  
Koji bi bili osnovni uvjeti koji opredjeljuju razvoj turizma na ovom području?

- položaj Sarajeva prema unutrašnjosti i prema Jadranu, kao najvažnijem  receptivnom turističkom području, zatim

- veoma povoljne prirodne mogućnosti za tzv. masovni rekreacioni  turizam i u zimsko i ljetno vrijeme;

- izvanredna baština spomenika kulture i historije, kao posljedica burnih zbivanja u prošlosti i smjena kulturnih uticaja. [1]

Geografski položaj ove regije do sada je uglavnom uticao na razvoj turizma                             u Sarajevu, kao centru područja, a njegova okolina je u manjoj mjeri osjetila impulse                                                             tog razvoja. U prvom redu razvoj turizma je doprinio razvijanju komunikacije na koridoru Vc ( Svilaj – Doboj – Sarajevo – Mostar – Ploče ) i drugih vitalnih putnih pravaca u Bosni Hercegovini, a preko Sarajeva se odvijao i najveći turistički promet prema srednjem i južnom Jadranu.
U turističkoj sezoni koridor Vc je jedna od najatraktivnijih saobraćajnica, pa je okosnica za razvoj turizma ne samo Sarajevske regije, već svim naseljenim mjestima od Broda do Metkovića, gdje je izlazna linija koridora granica sa Republikom Hrvatskom. Ipak, treba konstatovati da stanje i kvalitet ove saobraćajnice nije na potrebnoj razini, da je praktično limitirajući činilac za razvoj turizma i privrede uopšte. Bosna i Hercegovina je jedna od zemalja u Evropi koja po razvoju putne infrastrukture znatno zaostaje, ne samo za najrazvijenijim evropskim zemljama, nego je i na regionalnom nivou inferiorna. Izgradnja koridora Vc će omogućiti spajanje sa evropskom mrežom putnih pravaca i na taj način širom otvoriti vrata razvoju turizma i svih komplementarnih privrednih djelatnosti.
U marketinškom smislu, turistička destinacija predstavlja prostor koji u sebi sadrži dovoljan broj turističkih atrakcija da bi se mogao ponuditi kao turistički proizvod. Ključni turistički elementi Kantona Sarajevo su orijentalna Baščaršija, vijekovna multikulturalnost, institucije kulture i imidž olimpijskog grada. Koliko to prostor u ovom radu bude dozvoljavao, prikazat ćemo ove, ali i druge elemente turističkog proizvoda Kantona Sarajevo. Međutim neke od ovih destinacija nisu u dovoljnoj mjeri razvijene da udovolje potrebama i željama turista. Ukoliko bi se, pored postojećih, prihvatila ideja formiranja novih dodatnih turističkih proizvoda za ovo područje, trenutna ponuda mogućoj turističkoj klijenteli bi se mogla značajno povećati. Ovo bi zasigurno omogućilo da se ustaljeno razgledanje znamenitosti užeg dijela grada i obilaska prirodnih cjelina Kantona, dopuni i proširi ponudom iz sektora sporta, kulture, šopinga i slično, te da se pokrenu i neke mikrolokacije za kojima vlada interesovanje, a nisu dovoljno zastupljene u ponudi.


[1] ) O tome: Studija  dugoročnog razvoja turizma u BiH, UZ BiH i Institut za   ekonomiku turizma, Zagreb, 1971.

Nema komentara:

Objavi komentar