Predstavljanje na Internetu, nije ništa drugo nego jedna
vrsta marketinga. Internet marketing predstavlja korištenje pretraživanja i
prezentiranja na Internetu u cilju stvaranja profita. Prezentiranje na
Internetu predstavlja reklamu koja ima bitne razlike u svim njenim segmentima u
odnosu na standardno reklamiranje.Pretraživanje na Internetu predstavlja
ispomoć prezentiranju u slučaju postojanja Vaše prezentacije. Kako je Internet
marketing nova oblast u savremenim sistemima komunikacije i u marketingu uopće,
postoje mnoge zablude i čine se mnoge greske u predstavljanju kompanija,
proizvoda i usluga na Internetu.
Internet se smatra „novim medijem“ koji ima veliku ulogu u
odnosima sa javnošću. Razlog tome je dostupnost Interneta svim korisnicima.
Internet bilježi sve veći rast broja korisnika, tako da je postao nezaobilazno
sredstvo u odnosima sa javnošću. Postoje različita mišljenja u pogledu
učinkovitosti ovakvog načina odnosa sa javnošću, krenuvši od onih koji smatraju
da nisu ispunjena prvobitna očekivanja, pa do onih koji smatraju suprotno.
Internet pruža mogućnost fleksibilnog, i za pojedine ciljne grupe specifičnog oblikovanja
komunikacije. Internet pruža mogućnost različitog oblika komunikacije (tekst,
audio, video, multimedija) i za omogućuje različite oblike komunikacije (npr.
individualno traženje informacija, recipročna interakcija i sl.). Ono što je
veoma bitno kod prezentiranja firmi je da se predstave korisnicima na način da
korisnici mogu lahko i jednostavno pronaći što im treba jer u protivnom postoji
opasnost da korisnici napuste website i da se nikada više ne vrate na isti. U
knjizi Internet-PR (Odnosi sa javnošću na Internetu) Dieter Herbst definira
odnose sa javnošću na Mreži kao tehničku posredovanu komunikaciju sa
referentnim skupinama na Internetu i preko Interneta. Cilj je povećati
prepoznatljivost preduzeća i izgradnja imidža. To znači da je neophodno ovakav
način odnosa sa javnošću ugraditi u integrirano komuniciranje. Slično i drugi
autori definišu odnose sa javnošću putem Interneta, jer se posmatra kao sistem
za komunikaciju putem elektronske pošte, news grupa, zatim postavljanja na
raspolaganje raznih informacija u elektronskoj formi. Na ovaj način se podupire
proces menadžmenta odnosa sa jabnošću.
Herbst smatra da se Internet dosad nije integrirao u ukupnu
komunikaciju, a također i neki drugi autori smatraju da on-line komuniciranje
nije integrisano u ukupno korporativno komuniciranje. Po Herbstu preduzeća
nerijetko postavljaju zastarjele informacije na Internetu što je u suprotnosti
sa onim što pruža Internet, a to je mogućnost brzog ažuriranja informacija.
Često se objavljuju samo kopije brošura preduzeća što je pogrešan pristup.
Ovakav pristp može dovesti do kontraprodukta i slabljenja imidža preduzeća, te
je iz tog razloga neophodno stalno ažuriranje i inovatibnost koju zahtjeva
javnost.
Stvarnost je takva da danas gotovo i ne postoje novinari koji
ne koriste on-line medije za informisanje, a mnogi koriste Internet kao jedini
izvor informacija. To govori o snazi Interneta kada je u pitanj njegova uloga u
odnosima sa javnošću. Najveći problem je naći kvalitetne i vjerodostojne
informacije (što su anketirani novinari iz Njemačke naglasili kao poseban
problem).
Multimedijalnost Interneta (povezanost slike, teksta,
grafike, zvuka i videa) novinari ne smatraju osobito važnim, ali to je izuzetno
značajno za odnose sa korisnicima jer korisnicima često privlače pažnju ovakvi
multimedijski sadržaji.
Odnosi sa javnošću putem Interneta zahtjeva uvažavanje
činjenice da se stalno pojavljuju nove „virtualne skupine“, koje mogu nastati
spontano te se isto tako brzo raspasti. Ovakve skupine se mogu shvatiti kao nove
mogućnosti u odnosima sa javnošću jer kako kaže Anthony J.D'Angelo (osnivač The
Collegiate Em Powerment Company) „gradi
svoju reputaciju tako što ćeš pomagati drugima da izgrade svoju“. To znači da
kroz duge „virtuelne skupine“ poput marketplace
mjesta se može lakše doprijeti do potencijalnih korisnika, pa samim tim
izgradnjom imidža takvih websiteova, gradi se i vlastiti imidž. Herbst navodi
kao jedan od najvećih izazova on-line odnosa sa javnošću taj da se izgradi
sposobnost njihovog uživljavanja u nove ciljne grupe, što znači sposobnost
identificiranja potreba javnosti i primjerne komunikacije sa njima. Po istom
autoru najbolje je doći na stranicu, vidjeti što ima i tada uspostaviti vezu sa
ponuđačem. Bitna obilježja interaktivnih odnosa sa javnošću (koje navodi
Herbst) su nabrojani i objašnjeni u nastavku.
-
Odnosi sa javnošću dio su središnje komunikacijske
platforme: na Internetu se mogu povezati svi komunikacijski instrumenti (npr.
unaprjeđenje prodaje, oglađavanje, odnosi sa javnoščću i sl.).
-
Odnosi sa javnošću su multimedijalni: Internet pruža
mogućnost multimedijskih prezentacija.
-
Odnosi sa javnošću su bezvremenski, a to znači
dostupnost sajta u svim trenucima.
-
Odnosi sa javnošću nisu vezani za određeno mjesto:
Internet je dostupan svim korisnicima u svijetu.
-
Odnosi sa javnošću su interaktivni: korisnici su
aktivni i mogu sami tražiti informacije koje im trebaju.
-
Odnosi sa javnošću su hipermedijalni: postoji mogućnost
međusobnog povezivanja informacija.
-
Odnosi sa javnošću imaju nove partnere u komunikaciji:
poput on-line novinara, on-line kritičara itd.
-
Odnosi sa javnošću na Mreži povezani su sa drugim
mrežama, odnosno dolazi do integracije Interneta i Intraneta.
-
Odnosi sa javnošću su umreženi sa drugim tehnologijama,
npr. sa telefaksom, PDA (Personal Dogital Assesment) uređajima, mobitelom,
televizijom i sl.
Internet omogućava savladavanje geografskih barijera i
stvaranje internetskih skupina („on-line komune“) u kojoj se mogu udružiti
ljudi koji dijele interese, a da se ne moraju uopće ni poznavati. Neki autori
smatraju Internet „najvećom kuhinjom glasina na svijetu“. Tu dolazi do izražaja
vjerodostojnost informacija, odnosno kako selektrirati prave informacije, tj.
izdvojiti informaciju iz velike količine podataka. Poznat je slučaj Intelovih
Pentium procesora iz 1984. godine kada
je jedan korisnik uočio određeni nedostatak-pogrešku (nije se moglo podijeliti
više od 9 do 10 decimalnih mjesta iza zareza). Intel nije uspio umirivanjem
korisnika, tako da se vremenom pijavila skupina korisnika sa istim primjedbama
i Intel je bio primoran promjeniti besplatno sve čipove skupine koja se
formirala oko zajedničkog interesa. Tako je i Ford imao negativnih iskustava
zbog osnivanja „Udruženja vlasnika
plamtećih Fordova“ koje je 1996. godine prislilo Ford da povuće 8 miliona
automobila iz prodaje. Roškovi Forda i prodavača su iznosilioko 200 – 300
miliona dolara. Tu su još brojni primjeri, ali za shvaćanje važnosti Interneta
u odnosima sa javnošću su dovoljna i ova dva primjera još od prije nekoliko
godina. Danas je Internet doživio ekspanziju, pa njegov uticaj može biti još
izraženiji. Nema potpune sigurnosti protiv napada iz cyberspacea i mjere za suzbijanje kriza, poput kontinuiranog
pretraživanja/monitoringa, sudjelovanja u raspravama i informiranja
zaposlenika, jesu idealne, ali su vrlo skupe. Naravno, opet je bitno razvijanje
dvosmjerne komunikacije sa javnošću, a ne samo prezentirati informacije koje
često znaju biti zastarjele. Razvijanjem dvosmjerne komunikacije sa okruženjem,
kompanija gradi i upravlja svojom reputacijom i stvara uslove za realizaciju
poslovnih interesa, što dovodi i do povećanja profita, unapređenja tržišne
pozicije i ukupnog poslovanja kompanije.
Internet marketing ne završava izradom jedne web stranice i
njezinim prijavljivanjem na jedan ili nekoliko pretraživača. Marketing nije
davanje nekoliko oglasa u lokalni oglasnik.
Marketing zahtjeva kontinuiranu analizu, istraživanje, planiranje i
praćenje rezultata korištenjem standardnih i alternativnih metoda. Online
marketing je oblik direktnog marketinga koji se provodi posredstvom
interaktivnih online kompjuterskih sistema koji elektronskim putem povezuju
kupce sa prodavcima.
Nema komentara:
Objavi komentar