Na međunarodnom tržištu
ova se vrsta aranžmana uobičajeno naziva engleskim
terminom incentive (engl.
poticati, pobuđivati), pa se taj naziv, isto tako, koristi i kod nas. Temelji se na ideji da ljude treba
stimulirati na bolji i kvalitetniji rad. Manadžment se koristi incentive-putovanjima
kao jednim od oblika motivacije svojih zaposlenika.
Prvo incentive –
putovanje veže se za američku agenciju National
Cash Registers of
Dayton, koja je 1906. g. nagradila svojih
sedamdeset prodavača ukrasnim kopčama za kravate ukrašenu dijamantima, a to je
uključivalo i posjetu glavnoj poslovnici.
Svako preduzeće ima
određena pravila nagrađivanja svojih zaposlenika. Tako nagrađeni zaposlenik
putuje potpuno besplatno, plaća djelomičnu cijenu, putuje sa porodicom ili bez
nje. Interes zaposlenika je u doživljaju nečeg posebnog, što inače ne bi sebi
mogao priuštiti, i to često s cijelom porodicom . Bilo koja nagrada koja nudi
mogućnost posebnog priznanja agencije korisniku takvog putovanja, pruža
dugotrajan, pozitivan stimulans, koji je jedan od motivirajućih faktora za
njegov/njezin daljnji rad. Još jedna prednost za nagrađenog dobitnika incentive-putovanja
jest veće prihvatanje od partnera ili ostalih članova porodice, oni počinju više cijeniti vrijeme i trud koji
se morao uložiti da bi se dobilo to nagradno putovanje.
Karakteristične osobine incentive-putovanja
su:
• jedinstvenost -
itinerar ne smije biti predvidljiv već bogat iznenađenjima i
posebnim događanjima i
nezaboravno iskustvo za nagrađene sudionike.
• upotreba mašte ili
egzotičnog iskustva - organizator putovanja treba osmisliti
neke aktivnosti koje
sudionici putovanja do tad nisu imali priliku iskusiti npr.
bavljenje nekim novim
sportom i sl.
• ekskluzivnost - na
kraju putovanja očekuje se da sudionici steknu dojam da su
imali privilegirani
pristup nekim ekskluzivnim mjestima ili ljudima. Npr.
razgledavanja
destinacija postaju nezaboravna ako je vodič poznata filmska
zvijezda ili
sportista koji živi u tome kraju.
• aktivnosti - znajući
da su sami sudionici takvog nagradnog putovanja često po
svojoj prirodi osobe
natjecateljskog duha, vrlo dobra ideja su nagrade i timske
igre
npr. olimpijada na plaži.
Nema komentara:
Objavi komentar