ponedjeljak, 21. listopada 2013.

Savremeni trendovi na evropskom i svjetskom tržištu





XXI. vijek predstavlja veliku nepoznanicu, na jednoj i izazov, na drugoj strani, za sve oblasti i područja ljudskog djelovanja. Rezultat takvog stava leži u njihovoj dinamici, koja je posebno istaknuta u drugoj polovini prošlog vijeka.
Novi milenijum nosi sa sobom veliki broj različitih pitanja, koja bi u oblasti turizma glasila: koji oblici turizma će interesovati turiste? Koji oblici turizma su preferentni u odnosu na druge oblike? Da li ima mjesta za nove turističke prostore na zemlji? Da li će pojedini geoprostori zapostavljeni u XX. vijeku predstavljati centar interesovanja u XXI. vijeku? Da li će turistički prostori budućnosti biti Sahara, Antarktik, vrhovi planina, dubine mora i okeana, ili svemirska prostranstva? Svako od navedenih pitanja nosi sobom izazov XXI. vijeka, koji traži odgovore. Različiti autori u svojim djelima navode predviđanja mega-trendova, koji će imati primat u turističkim kretanjima u budućnosti
Kao posljedica ekonomske globalizacije, koja zahvata sve šire prostore naše planete, javljaju se nove turističke destinacije širom svijeta. Broj turističkih regija i država širi se takvom dinamikom da mnoge od njih postaju tržišno vrlo relevantne i predstavljaju direktnu konkurenciju postojećim destinacijama, dok istodobno snažno konkuriraju međusobno. Osjeća se, dakle, „invazija“ na sve tržišne segmente, slobodno vrijeme i budžet potencijalnih gostiju. Turistički proizvodi i usluge stvarani i nuđeni „lokalno“ suočavaju se tako sve više s globalnom i zahtjevnom potražnjom, koja pak sa svoje strane, iskazuje sve veću osjetljivost na razne poremećaje i u emiterskim i u receptivnim sredinama (reduciranje turističkih tokova prilikom ratova, kriza, recesije i sl.)[1]
U pravilu globalizacija u sferi turizma se povezuje sa općom razvojnom, posebno regionalnom politikom, koja se uklapa u širi odnos: tripartitni odnos – poduzetnici – destinacija – država. Treba napomenuti da su u ovom slučaju značajna sva tri segmenta, s tim što država u uvjetima


[1] Festić, M., Značaj turizma za privredni i društveni razvoj u novim trendovima globalizacije.

Nema komentara:

Objavi komentar