Turistička agencija mora
unaprijed osigurati (ugovoriti) prijevozničke i smještajne
te ostale kapacitete
koje će sadržavati budući aranžman. Međutim, praksa je pokazala
da se ti zakupljeni
kapaciteti ne iskorištavaju u planiranom roku, a radi toga
agencija može imati
ozbiljne teškoće s financiranjem planiranih poslovnih aktivnosti.
Dakle, “Last-minute”
aranžmani nastaju jer putničke agencije raspolažu s određenim
dijelom neiskorištenih
kapaciteta, a zahvaljujući njima mogu prodati unaprijed
ugovorene sobe,
čarter-letove, mjesta u avionu ili
kabine na krstarenjima brodom.
Zapravo, turističke
agencije preko "Last minute" – aranžmana nude preostale
slobodne
kapacitete po posebnim –
povoljnim cijenama. Ponuda "Last minute" -aranžmana
oglašava se u novinama,
na internetu, letcima, na oglasnim pločama poslovnica
turističkih agencija .
Ovi su aranžmani
namijenjena putnicima koji putovanje ne planiraju mjesecima
unaprijed, već žele
jednostavno i brzo, a poglavito povoljno otputovati u sklopu
aranžmana. Porastom
ovakve vrste ponude na turističkom tržištu, turisti su se navikli
na očekivanje sniženja
cijena. Određene skupine potrošača donose odluku o putovanju
prije samog odlaska, čak
i nekoliko sati prije npr. polijetanja zrakoplova. Ako bi se
last minute uspoređivao s modnom industrijom i trgovinom,
ovakva sniženja slična su
onim poslije božićnih i
novogodišnjih praznika kada se trgovci, pripremajući se za
novu sezonu, rješavaju
zaliha.
Turističke agencije
pojeftinjenim aranžmanima ostvaruju niže prihode, dok rashodi
u pravilu ostaju isti.
Ako klijenti već prije početka sezone računaju s pojeftinjenjem,
oni ne rezerviraju
pravodobno. Radi toga se smanjuje promet u djelatnosti turističkog
posredovanja. Isto tako,
budući da klijent koji je ranije rezervirao, za isto putovanje
plati znatno više nego
njegov „susjed“ npr. u zrakoplovu ili u hotelu, koji je kasnije
rezervirao, to može
prouzročiti njegovu ljutnju prema turističkoj agenciji. Naposljetku,
znatno
sniženje cijena aranžmana može dati povoda mnogim klijentima da
pretpostave kako su oni
prije bili precijenjeni, što se loše odražava na imidž određene
putničke agencije.
Nema komentara:
Objavi komentar