ponedjeljak, 21. listopada 2013.

LAST MINUTE ARANŽMANI – PUTOVNJA UPOSLJEDNJI TRENUTAK





Turistička agencija mora unaprijed osigurati (ugovoriti) prijevozničke i smještajne
te ostale kapacitete koje će sadržavati budući aranžman. Međutim, praksa je pokazala
da se ti zakupljeni kapaciteti ne iskorištavaju u planiranom roku, a radi toga
agencija može imati ozbiljne teškoće s financiranjem planiranih poslovnih aktivnosti.
Dakle, “Last-minute” aranžmani nastaju jer putničke agencije raspolažu s određenim
dijelom neiskorištenih kapaciteta, a zahvaljujući njima mogu prodati unaprijed
ugovorene sobe, čarter-letove, mjesta u avionu  ili kabine na krstarenjima brodom.
Zapravo, turističke agencije preko "Last minute" – aranžmana nude preostale slobodne
kapacitete po posebnim – povoljnim cijenama. Ponuda "Last minute" -aranžmana
oglašava se u novinama, na internetu, letcima, na oglasnim pločama poslovnica
turističkih agencija .
Ovi su aranžmani namijenjena putnicima koji putovanje ne planiraju mjesecima
unaprijed, već žele jednostavno i brzo, a poglavito povoljno otputovati u sklopu
aranžmana. Porastom ovakve vrste ponude na turističkom tržištu, turisti su se navikli
na očekivanje sniženja cijena. Određene skupine potrošača donose odluku o putovanju
prije samog odlaska, čak i nekoliko sati prije npr. polijetanja zrakoplova. Ako bi se
last minute uspoređivao s modnom industrijom i trgovinom, ovakva sniženja slična su
onim poslije božićnih i novogodišnjih praznika kada se trgovci, pripremajući se za
novu sezonu, rješavaju zaliha.
Turističke agencije pojeftinjenim aranžmanima ostvaruju niže prihode, dok rashodi
u pravilu ostaju isti. Ako klijenti već prije početka sezone računaju s pojeftinjenjem,
oni ne rezerviraju pravodobno. Radi toga se smanjuje promet u djelatnosti turističkog
posredovanja. Isto tako, budući da klijent koji je ranije rezervirao, za isto putovanje
plati znatno više nego njegov „susjed“ npr. u zrakoplovu ili u hotelu, koji je kasnije
rezervirao, to može prouzročiti njegovu ljutnju prema turističkoj agenciji. Naposljetku,
znatno sniženje cijena aranžmana može dati povoda mnogim klijentima da
pretpostave kako su oni prije bili precijenjeni, što se loše odražava na imidž određene
putničke agencije.





Nema komentara:

Objavi komentar