subota, 26. listopada 2013.

Internet marketing



   Internet marketing pruža nekoliko značajnih prednosti potencijalnim kupcima i to:[1]
·         Ugodnost i praktičnost. Kupci mogu naručivati proizvode 24 sata na dan gdje god da su. Oni ne moraju voziti do mjesta prodaje, tražiti prostor za parking i hodati kroz brojne prodavnice da bi pronašli i ispitali robu koju žele kupiti. To također znači da kupci ne moraju preći cijeli put do prodavnice da bi tek tamo saznali da je željeni proizvod nestao iz prodaje, odnosno da ga nema u zalihi.
·         Smanjenje neugodnosti. Internet kupovina je lagana i obavlja se u privatnosti. Sa Internet servisima, kupci se ne moraju suočavati sa prodavačima ili se izlagati nagovaranju i raznim emocionalnim pritiscima.
·         Informacije. Kupci mogu pronaći brojne uporedne informacije o kompanijama, proizvodima i cijenama bez da napuštaju svoju kancelariju ili kuću. Oni se mogu fokusirati na objektivne kriterioje kao što su cijene i način plaćanja, kvalitet, izvedba i raspoloživost, brzina dostave i slično.
·         Interaktivnost i neposrednost. Kupci mogu "razgovarati" sa prodavačevim Web site-om kako bi pronašli tačne informacije, proizzvod ili uslugu koju žele, a zatim neposredno naručiti sebi na ekran odnosno disk kompjutera. Primanje i upućivanje informacija je brzo u poređenju sa "ekspresnom" poštom ili faksom.
Postoje brojne prednosti koje Internet marketing pruža kompaniji marketaru:
·         Ciljni marketing. Glavna prednost Web-a je sposobnost da cilja veoma specifične grupe pojedinaca sa minimumom rasipanja. Kao rezultat preciznog ciljanja, poruke mogu biti dizajnirane odnosno skrojene tako da utiču na specifične potrebe i želje ciljnog auditorija.
·         Izgrađivanje međusobnih veza (relationship). Obzirom da je jadan na jedan, da je interaktivan u svojoj prirodi, internet marketing je koristan instrument za građenje dobrih dugotrajnih odnosa sa kupcima. Kompanije mogu razgovarati sa potrošačima i naučiti mnogo od njih za svoj biznis, te ta saznanja unijeti u svoje baze podataka.
·         Brzo prilagođavanje uslovima na tržištu. Kompanije mogu brzo (pri)dodati proizvode svojoj ponudi i mijenjati cijene i opise proizvoda. Kada, na primjer, pošalje papirni katalog, proizvodi, cijene i drugi kataloški elementi su fiksirani sve dok se ne napravi i pošalje novi katalog. Internet katalog može biti mijenjan konstantno, prilagođavajući asortiman proizvoda, cijene i promociju tako da bude u skladu s promjenama situacije na tržištu.
·         Smanjenje troškova i povećanje efikasnosti. Internet marketari izbjegavaju potrebu da imaju prodavnicu i snjom povezane troškove iznajmljivanja prostora, osiguranja, opremanja i drugo. Obzirom da kupci kontaktiraju direktno s prodavcima, internet marketing često rezultira u nižim troškovima i poboljšanoj efikasnosti u funkcijama distribucije i logistike kao što su poslovi procesiranja narudžbe, rukovanje zalihama, isporuka i podsticanje trgovine. Komuniciranje elektronskim putem često manje košta nego komuniciranje štampanim materijalima preko pošte. Kompanije, dakle, mogu napraviti digitalni (elektronski) katalog za mnogo manje novca nego što su troškovi štampanja i slanja papirnatih kataloga.
·         Tržišni potencijal i globalni medij. Internet raste astronomskom brzinom. Kako raste broj kućnih PC tako rastu i spoznaja i interes za Internet. Zbog toga će se i tržišni potencijal stalno povećavati. Internet također omogućava kupcima i prodavcima da klikom na miša idu iz jedne u drugu zemlju, u sekundi vremena, širom svijeta. Internet marketing mogu koristiti i male i velike firme.
  Nedostaci koji postoje povezani sa marketingom na Internetu:
·         Problemi sa mjerenjem efikasnosti. Obzirom na novitet ovog medija, sofisticiraniji i univerzalno prihvatljiviji načini ispitivanja auditorija i mjerenja efikasnosti još uvijek nisu utvrđeni. Različite istraživačke firme koriste različite metodologije za istraživanje Interneta, zbog toga su česta značajna odstupanja u rezultatima mjerenja istih pojava.
·         Karakteristike auditorija. Web nije dobar marketing kanal za svakoga. Mnogi korisnici Interneta su zainteresovani za kompjuterske proizvode i tehnološke proizvode, tako da je gotovo polovina cjelokupne Web propagande vezana za «kompjuterske orjentisane» proizvode.
·         Web- vrijeme. Glavni prigovor koji se stavlja Web-u je vrijeme koje je potrebno za pristup informacijama. Obzirom da sve više i više ljudi ulazi na Web, ovaj će se problem pogoršavati.
·         Zagušenost. Kako se broj oglasa umnožava, vjerovatnoća da firmin oglas bude uočen  se smanjuje u skladu s tim. Jedna je studija pokazalada samo 7,2 % korisnika Interneta često ili veoma često «kliknu» na oglašivački banner za više informacija, dok je polovina izjavila da to nikad ne rade.


[1] Grupa autora – Prof.dr. Boris Tihi; Osnovi marketinga, Dom Štampe dd Zenica, Sarajevo 1999. str. 394.

Nema komentara:

Objavi komentar