Internet marketing pruža nekoliko značajnih
prednosti potencijalnim kupcima i to:[1]
·
Ugodnost
i praktičnost. Kupci mogu
naručivati proizvode 24 sata na dan gdje god da su. Oni ne moraju voziti do
mjesta prodaje, tražiti prostor za parking i hodati kroz brojne prodavnice da
bi pronašli i ispitali robu koju žele kupiti. To također znači da kupci ne
moraju preći cijeli put do prodavnice da bi tek tamo saznali da je željeni
proizvod nestao iz prodaje, odnosno da ga nema u zalihi.
·
Smanjenje
neugodnosti. Internet kupovina
je lagana i obavlja se u privatnosti. Sa Internet servisima, kupci se ne moraju
suočavati sa prodavačima ili se izlagati nagovaranju i raznim emocionalnim
pritiscima.
·
Informacije.
Kupci mogu pronaći brojne
uporedne informacije o kompanijama, proizvodima i cijenama bez da napuštaju
svoju kancelariju ili kuću. Oni se mogu fokusirati na objektivne kriterioje kao
što su cijene i način plaćanja, kvalitet, izvedba i raspoloživost, brzina
dostave i slično.
·
Interaktivnost
i neposrednost. Kupci mogu
"razgovarati" sa prodavačevim Web site-om kako bi pronašli tačne
informacije, proizzvod ili uslugu koju žele, a zatim neposredno naručiti sebi
na ekran odnosno disk kompjutera. Primanje i upućivanje informacija je brzo u
poređenju sa "ekspresnom" poštom ili faksom.
Postoje
brojne prednosti koje Internet marketing pruža kompaniji marketaru:
·
Ciljni
marketing. Glavna prednost
Web-a je sposobnost da cilja veoma specifične grupe pojedinaca sa minimumom
rasipanja. Kao rezultat preciznog ciljanja, poruke mogu biti dizajnirane
odnosno skrojene tako da utiču na specifične potrebe i želje ciljnog
auditorija.
·
Izgrađivanje
međusobnih veza (relationship).
Obzirom da je jadan na jedan, da je interaktivan u svojoj prirodi, internet
marketing je koristan instrument za građenje dobrih dugotrajnih odnosa sa
kupcima. Kompanije mogu razgovarati sa potrošačima i naučiti mnogo od njih za
svoj biznis, te ta saznanja unijeti u svoje baze podataka.
·
Brzo
prilagođavanje uslovima na tržištu. Kompanije mogu brzo (pri)dodati proizvode svojoj ponudi i mijenjati
cijene i opise proizvoda. Kada, na primjer, pošalje papirni katalog, proizvodi,
cijene i drugi kataloški elementi su fiksirani sve dok se ne napravi i pošalje
novi katalog. Internet katalog može biti mijenjan konstantno, prilagođavajući
asortiman proizvoda, cijene i promociju tako da bude u skladu s promjenama
situacije na tržištu.
·
Smanjenje
troškova i povećanje efikasnosti. Internet marketari izbjegavaju potrebu da imaju prodavnicu i snjom
povezane troškove iznajmljivanja prostora, osiguranja, opremanja i drugo.
Obzirom da kupci kontaktiraju direktno s prodavcima, internet marketing često
rezultira u nižim troškovima i poboljšanoj efikasnosti u funkcijama
distribucije i logistike kao što su poslovi procesiranja narudžbe, rukovanje
zalihama, isporuka i podsticanje trgovine. Komuniciranje elektronskim putem
često manje košta nego komuniciranje štampanim materijalima preko pošte.
Kompanije, dakle, mogu napraviti digitalni (elektronski) katalog za mnogo manje
novca nego što su troškovi štampanja i slanja papirnatih kataloga.
·
Tržišni
potencijal i globalni medij.
Internet raste astronomskom brzinom. Kako raste broj kućnih PC tako rastu i
spoznaja i interes za Internet. Zbog toga će se i tržišni potencijal stalno
povećavati. Internet također omogućava kupcima i prodavcima da klikom na miša
idu iz jedne u drugu zemlju, u sekundi vremena, širom svijeta. Internet
marketing mogu koristiti i male i velike firme.
Nedostaci koji postoje povezani sa
marketingom na Internetu:
·
Problemi
sa mjerenjem efikasnosti. Obzirom
na novitet ovog medija, sofisticiraniji i univerzalno prihvatljiviji načini
ispitivanja auditorija i mjerenja efikasnosti još uvijek nisu utvrđeni.
Različite istraživačke firme koriste različite metodologije za istraživanje
Interneta, zbog toga su česta značajna odstupanja u rezultatima mjerenja istih
pojava.
·
Karakteristike
auditorija. Web nije dobar
marketing kanal za svakoga. Mnogi korisnici Interneta su zainteresovani za
kompjuterske proizvode i tehnološke proizvode, tako da je gotovo polovina
cjelokupne Web propagande vezana za «kompjuterske orjentisane» proizvode.
·
Web-
vrijeme. Glavni prigovor koji
se stavlja Web-u je vrijeme koje je potrebno za pristup informacijama. Obzirom
da sve više i više ljudi ulazi na Web, ovaj će se problem pogoršavati.
·
Zagušenost.
Kako se broj oglasa umnožava,
vjerovatnoća da firmin oglas bude uočen
se smanjuje u skladu s tim. Jedna je studija pokazalada samo 7,2 %
korisnika Interneta često ili veoma često «kliknu» na oglašivački banner za
više informacija, dok je polovina izjavila da to nikad ne rade.
[1] Grupa autora – Prof.dr. Boris Tihi; Osnovi marketinga, Dom Štampe dd
Zenica, Sarajevo 1999. str. 394.
Nema komentara:
Objavi komentar